Mammaträning på CrossFit Nordic med start vecka 2 och 8

, ,

2016-01-12-14.02.31-Medium

MammaFit på CrossFit Nordic – kursstart vecka 2 och vecka 8
Två nya kurser, två nivåer!

Nivå 1: Passar dig som nyligen fått barn och har inte påbörjat annan träning än aktiveringsövningar för bäckenbotten och djupa magmuskulaturen. Passar dig som är osäker på hur du ska komma igång och behöver motivation och inspiration i din träning. Mycket kontrollträning med litet inspiration från CrossFit.
Vi rekommenderar att du går på efter kontrollen innan du börjar träna med oss.

Nivå 2/ Fortsättningskurs: Passar dig som redan kommit igång med din träning och uppnått bra kontroll i centrala gördeln (bäckenbotten och djupa magmuskler) men känner att du vill fortsätta din resa mot starkare kropp med anpassade men utmanande övningar i grupp med andra mammor.
I fortsättningskursen kommer du lära dig ännu mer om CrossFit och med hjälp från erfarna CrossFit tränare från CFN får du en bra inblick i konceptet och vad det innebär!

Träningen leds av Linda enligt MammaFits filosofin.
“säker träning för den nyblivna mamman, med individens förutsättning som utgångspunkt”.
På Nivå två kommer några pass ledas av erfarna och duktiga tränare från CFN.
Vår rekommendation är du som nybliven mamma påbörja din återträning hemma med aktiveringsövningar för bäcken- och centrala gördeln. På det sättet lägger du grunden för smärtfri resa mot en starkare och väl fungerande kropp.

Ett bra sätt att komma igång med din aktiverings träning eller att ta reda på om du är redo att börja träna mer komplicerade övningar, er att boka in dig på en privat konsultation (maila: [email protected]) eller så kan du nu boka in dig på MammaMage kurs och Workshop. Läs mer på hemsidan Mammafit.se

För anmälan, klicka HÄR!

Välkomna!