Fitnesspassen

 

Dessa pass är till för dig som tränat vår typ av träning i drygt ett år eller mer.
Passen är till för de som vill träna mycket, bli bättre på CrossFit men inte nödvändigtvis har ambition att tävla i CrossFit.
Träningen har samma övergripande mål och periodindelning som dagens pass men följer inte samma exakta veckoplan. Du som kör fitness kör fitnesspassen måndag-fredag och dagens pass eller competition på kanske lör eller sön, eller vilar helt på helgen.

Förutsättningar för att kunna/få köra fitnesspassen:
– Du har bra teknik i grundövningar.
– Du är van att träna mycket.
– Du är uppvärmd och klar när passen börjar.
– Du skriver träningsdagbok.
– Du förstår termer och uttryck som är vanliga i vår typ av träning (CTB, EMOM, DB SN, PC, Snatch push press, TTB, Alt. E90s, B1, B2, B3, – inga konstigheter?)

Utöver detta så behöver du också klara testerna här nedanför. Tanken med de här testerna är att de ska spegla allmän färdighet och erfarenhet. Testerna ska du kunna göra lugnt och ledigt vilken dag i veckan som helst. Du bör inte träna för att endast klara testerna med nöd och näppe.

(notera att det sista tredelade momentet av testerna ska filmas och skickas in. Instruktionsvideo finns här nedanför).

 

Tester för fitness

 

Fitness–Tester

 

Instruktionsvideo för fitness-testet “Skills and work capacity”

 

 

Ansökan till fitness

 

Frågor riktas till [email protected]