torsdag 120524

Uppvärmning: Catalyst Athletics standard warm-up

Pass:

Marklyft 3-3-3-3 repetitioner på 80% av din kapacitet

Därefter..

På tid 6-5-4-3-2-1 reps av:
Marklyft (120% av KV)
(20 Mountain climbers och 4 Lateral jump burpees utan armhävning efter varje set marklyft)
30 sek vila mellan varje ”varv”

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 3 repetitioner marklyft på 80% av din kapacitet. Gör totalt 4 set om 3 reps.

Därefter: sätt igång tidtagningen och börja med att göra 6 marklyft på 120% av din kroppsvikt (sänk vid behov). Sen gör du 20 Mountain climbers och därefter 4 lateral jump burpees utan armhävning. Sen vilar du exakt 30 sekunder och gör nästa varv, som är exakt likadant fast med 5 repetitioner marklyft som start. Andra varvet 4 marklyft, o.s.v. tills du sista varvet gör endast 1 marklyft och resten så snabbt som möjligt. Glöm inte att notera sluttiden. Kör!

Tilläggsträning: Stretcha och Lårens baksidor och Höftböjarna
Jämför med: 111220

Vårt gym är fullt..

- Skriv upp dig på kölistan!

Eller träna med Personlig Tränare

9 comments

  1. John

    Deadlift: 120kg
    Pass: 5:38 min. 105kg på stången. Kände mig stark hela vägen in i kaklet…:-)!

  2. Stefan 40år, 80kg, 178cm

    DL 150 kg
    Körde wod:en utan att vila mellan varven. 100 på stången, tid 3.44.

  3. Pingback: onsdag 120711 | CrossFit Nordic

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>