torsdag 120223

Uppvärmning: Catalyst Athletics standard warm-up
Pass:

Kipping Pull-ups 90% X 3-5

Därefter..

Tabatarodd
1 min vila sen
Tabata jumping pull-ups
Poäng = Totalt antal tiotal meter + hälften av alla reps

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 90% av det antal kipping pull-ups du klarar av. kan du inte få till dem ordentligt så träna antingen teknik i dem eller avlasta rörelsen med ett gummiband för att få till fler. Gör mellan 3 och 5 set.

Därefter: Sätt igång tidtagningen och börja med att ro så långt det går på 20 sekunder och vila sen i 10 sekunder. 8 intervaller. Om möjligt på en Concept 2-maskin. Inga glidmeter tillåtna. Glöm inte att notera antalet varv och antal totala meter från rodden. Efter de roddintervallerna så vilar du exakt i 1 minut. Därefter gör du så många jumping pull-ups som möjligt på 20 sekunder och vilar därefter 10 sekunder. Upprepa 8 intervaller. Justera avståndet till räcket så att när du står raklång med armarna sträckta uppåt så ligger räcket över mitten på underarmen. Glöm inte att notera antalet reps. Poäng = Totalt antal tiotal meter + hälften av alla pull-upreps.

Tilläggsträning:
Jämför med: 120228 och

Vårt gym är fullt..

- Skriv upp dig på kölistan!

Eller träna med Personlig Tränare

8 comments

  1. Pingback: tisdag 120327 | CrossFit Nordic

  2. Pingback: måndag 120604 | CrossFit Nordic

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>