tisdag 120529

Uppvärmning: Dutch Lowy warm-up

Pass:

Muscle-up 90-100% X 2-3 (PR-försök)

Därefter..

På tid, 3 varv av:
25 Pull-ups
10/10 ”halos” med sandsäck, bulgarian bag, ryggsäck eller medicinboll (valfri, tung vikt)
200m Löpning

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 90-100% av det antal muscle-ups du klarar av. Gö totalt 2-3 set. Försök att slå nytt personligt rekord. (kan du inte göra muscle-ups så gör dem avlastade på något sätt med så lite hjälp som möjligt. Gör de på ett räcke om du inte har ringar)

Därefter: sätt igång tidtagningen och börja med att göra 25 Pull-ups (gör jumping pull-ups om vanliga inte går). Sen gör du 10 Halos åt vardera håll (gör rörelsebanan kortare om det är jobbigt) och därefter löper du 200 meter. Det är första varvet. Gör 3 sådana varv så fort du kan. Framåt!

Tilläggsträning: Stretcha nacken och underarmarna (Trick Tutorials Stretchtips)
Jämför med: 120503

Vårt gym är fullt..

- Skriv upp dig på kölistan!

Eller träna med Personlig Tränare

5 comments

  1. John 40år/190cm/87kg

    Ingen lyckad dag…
    Pass: 17:44 min. Halos 20kg (kettlebell, hade ingen sandsäck…) :-(!

  2. Pingback: onsdag 120912 | CrossFit Nordic

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>