tisdag 120508

Uppvärmning: Dutch Lowy warm-up

Pass:

Pull-ups med gummiband nedifrån 3-3-3-3 repetitioner på 90% av din kapacitet
Pull-up med vikt 3-3-3 repetitioner på 90% av din kapacitet

Därefter.. ”Jackie”

På tid:
1000m Rodd
50 Thrusters (20/10kg)
30 Pull-ups

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 3 repetitioner pull-ups med ett gummiband nedifrån, fastsatt i något som inte rör sig och sedan runt din midja eller motsvarande. Gör totalt 4 set om 3 reps på 90% av din kapacitet. För att öka belastningen, gör gummibandet kortare eller vägen mellan fästpunkterna längre, eller ta ett kraftigare gummiband (eller fler). Tvärtom för att minska belastningen. Därefter gör du 3 repetitioner pull-ups med vikt på 90% av din kapacitet. Gör totalt 3 set om 3 reps. Var stark och kom hela vägen upp!

Därefter: sätt igång tidtagningen och börja med att ro 1000 meter (har du inte tillgång till roddmaskin så löp istället samma sträcka). Därefter gör du 50 thrusters och sen 30 pull-ups (gör jumping pull-ups om vanliga inte går). Det är ”Jackie” och hon känns! Gör allt snyggt och snabbt. På henne, bara!

Tilläggsträning: Testa Rycksottspress och stretcha underarmarna (Trick Tutorials Stretchtips)
Jämför med: 120406 och 111124

Vårt gym är fullt..

- Skriv upp dig på kölistan!

Eller träna med Personlig Tränare

12 comments

  1. Pingback: fredag 120727 | CrossFit Nordic

  2. Pingback: måndag 121119 | CrossFit Nordic

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>