På söndagar kl. 12:00 så är du välkommen att boka in ett prova på-pass hos oss på Nordic.

Mer info om prova på-passen HÄR

Här nedanför så kan du läsa om våra pass och vårt schema

Normala öppettider

Vardagar, 05.45 – 21:00
Lördag, 08:15 – 15:00
Söndag, 08.45 – 14:00

Sommartid – startar 3/7 – 6/8

Måndag-torsdag, 06.00-20.00
Fredagar, 05.45-19:00
Lördag, 08:15 – 15:00
Söndag, 08.45 – 14:00

Längst ned på sidan står datum och tider som utgör schemaavvikelser under året

Våra träningspass

Dagens pass:
60 min. Dessa pass är vårt “bread and butter”. De är konstant varierade, utmanande och roliga. De är till för vem som helst och kommer att ta dig snabbaste vägen mot “vältränad och glad”.

Intropass

De här 10 passen vill vi att du är klar med på max 6 veckor.

Vi genomför dem för att ge dig en bra introduktion till de rörelser och övningar som präglar den träning vi gör mest.
Det är för att du ska kunna genomföra den träningen på ett säkert och effektivt sätt.

Passen innehåller tester. Dessa definierar inte vem som är dålig eller bra och är inte till för att sätta förbud. De är till för att guida mot bättre träningsalternativ så att träningen blir just säker och effektiv. Det är viktigt att veta på vilken nivå man ska träna för att få bästa resultat. Om man t.ex. har punktering på bilen så kan det för ens eget bästa vara bra att veta om det när man överväger att köra snabbt och långt med tung last.

Testerna är enkla och den nivå vi vill att man klarar är lågt satt för att vara inkluderande.

Tränaren som håller passet kommer i testarket att signera de test som godkänns och lämna tomt i de fält där testet inte godkänts.
Om du gått alla pass men inte fått alla tester godkända så är det ditt ansvar att läsa vilka övningar du inte bör göra, vilka du istället ska göra och jobba hårt för att klara av grundnivån som testet representerar.
Om du inte klarar hälften av testerna så är det vår starkaste rekommendation att ta hjälp av en personlig tränare.

Intropassen är till för att ge dig en introduktion till övningarna, till oss på Nordic och hur det funkar hos oss. Vi hoppas att du känner dig välkommen.

Intropassen kommer i följande former..
1 – Squats och bålaktivering (Bålaktivering + test, Air squat, Frontböj + test, High Bar back squat)

2 – Deadlifts och Swings (Marklyft + test, Sumomarklyft, Svingar + test, Teori – Kettlebells)

3 – Oly – Snatch och kost (Overhead squat, Snatch + test, Teori – Skivstänger, Teori – Kost)

4 – Skivstångspressar (Press + test, Push press + test, Push jerk + test)

5 – Oly – Clean and jerk (Clean + test, Split jerk, Teori – Träningshjälpmedel)

6 – Hollow och strikt gymnastik (drag) (Hollow + 2 tester, Strikta pull-ups + test, Strikta TTB + KTE, Repklättring)

7 – Kippad gymnastik och övrigt 1 (Boxhopp, Dips, Beat swing + test, Kippad gymnastik, Teori – Handvård)

8 – Rodd och övrigt 2 (Dumbbell Snatch, Burpees, Hopprepshopp + test, Rodd + test, Teori – Nordic)

9 – Övrigt 3 (Utfall + test, Thruster, Wall ball, Teori – Träningstermer)

10 – Handstand och plankor (Plankor + test, Armhävningar + test, Handstående + test, Handstående armhävningar)

Prova på-passen:
Dessa pass är till för de som inte riktigt ännu bestämt sig för om CF är något du vill träna regelbundet. Vem som helst får komma. Drop-in gäller. Även medlemmar får såklart delta. Man får gå på dessa pass 3 gånger.

Fitness-passen:
60 min. Dessa är till för de som har minst ett års erfarenhet av coachad CF-träning och är vana att träna mycket. Deltagarna behärskar teknik och har bra kroppskontroll. Det här är tuff träning men är inte för de som vill tävla i CrossFit som sport. För att få träna dessa pass så behöver man visa att man har en tillräckligt bra fysiska förmåga och göra ett fåtal tester
Klicka här för att komma till detaljerad info om fitness-passen

Performance-passen:
90 min. Dessa är till för de som vill tävla i CrossFit som sport och följande gäller för dessa pass:
Klicka här för att komma till kravlistan för Performance
Allt detta för att träningen ska bli så givande och rolig som möjligt för er som deltar.

Detaljerat schema finns under passbokningen online.

Översiktsschema

CFN Schema 2014-04-01

Ladda ned schema som PDF

Sommarschema – gäller from 3/7 – 6/8

Översiktsschema

CFN Schema 2014-04-01

Ladda ned schema som PDF

Avvikande datum

Tisdag 6/6 – Nationaldagen, Open gym 9-15
Fredag 23/6 – Midsommarafton, Open gym, 08:30-12:30
Lördag 24/6 – Midsommardagen, STÄNGT
Söndag 25/6 – Öppet som vanligt

Sommartider startar måndag 3/7 – vi stänger kl: 20.00 måndag-torsdag, samt 19.00 på fredagar mellan 3:e juli – 6:e augusti