Live från gymmet

Dagens Pass - onsdag 120425

Uppvärmning: Dutch Lowy warm-up

Pass:

Teknik i Sandsäckskast bakåt och Wall ball

Därefter..

4 varv av:
Inom 1 min: max antal Sandsäckskast bakåt (15/10kg över 3 meter)
Inom 1 min: max antal Sit-ups
Inom 1 minut: 15 Wall ball (10/6kg till 3,1 / 2,7 meter)
Inom 1 minut: 20 Ryska Svingar (32/24kg)

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, ca. 10 min teknikträning i sandsäckskast bakåt och wall balls. Ta det lugnt i början.

Därefter: sätt igång tidtagningen och börja med att inom första minuten göra så många sandsäckskast bakåt som möjligt (om du inte har en sandsäck så använd en medicinboll eller liknande. Sänk belastning eller avstånd vid behov). Inom andra minuten så gör du så många sit-ups du kan. Inom tredje minuten så gör du 15 wall balls (sänk belastning eller höjd vid behov). Inom fjärde minuten så gör du 20 ryska svingar (sänk belastning vid behov). Det var första varvet. Gör 4 sådana varv. Glöm inte att anteckna antal sandsäckskast och sit-ups. Poäng=totalt antal sandsäckskast + lägsta noterat antal sit-ups. Framåt!

Tilläggsträning: L-häng (den statiska positionen med benen rakt framåt, utan pull-upen), 90% av den tid du orkar hänga. 3 set. Stretcha Höftböjarna och Höftled och höftrotatorer.
Jämför med: -

Vårt gym är fullt..

- Skriv upp dig på kölistan!

Eller träna med Personlig Tränare

Skriv in tid och/eller belastning i kommentarer »

5 kommentarer till "onsdag 120425"

  • Oscar april 25, 2012 kl. 12:19

    Vad kan man byta ut sandsäckskastandet med?

    • Rickard april 25, 2012 kl. 13:00

      Hej! Som svar så citerar jag mig själv ur inlägget ovan.. ”om du inte har en sandsäck så använd en medicinboll eller liknande.” :)

  • Oscar april 25, 2012 kl. 13:10

    Haha… Fan så dåligt av mig. Dock ligger inte Problemet i själva materiellbiten utan snarare att det inte är så uppskattat på gymmet om jag skulle kasta saker runt omkring mig. Tränar nämligen på ett vanligt, men fullt crossfitdugligt, gym. Tänkte på någon mer övning som är anpassad till en lokal med ”bicepsfjantar” ;).

    • Rickard april 25, 2012 kl. 13:43

      Hiva något rakt upp i luften istället. Ta emot det, ställ ned det och börja om. Efterlikna rörelsen så mycket som möjligt. Kanske har någon av ”bicepsfjantarna” en tung gymbag du kan låna?

  • Oscar april 25, 2012 kl. 15:07

    Gymmet har all den materiell som efterfrågas. Men ska testa att kasta rakt upp i luften annars för vi se hur jag löser det. Tack för eran sida iaf. Försöker få fler och fler att förstå storheten i denna träningsform.

Kommentera

Click to buy PurePharma Omega 3 and Vitamin D

Nyheter