Live från gymmet

Dagens Pass - onsdag 111130

Uppvärmning: Catalyst Athletics standard warm-up

Pass: Split jerk 1-1-1-1 repetitioner på 90% av din kapacitet
Bänkpress 1-1-1-1-1 repetitioner på 90% av din kapacitet

Därefter..

På tid:
30 Burpees (utan armhävning)
50 Jumping Jacks
25 Burpee-bollkast framåt, mot vägg (armhävning på boll, sedan inhopp, resning och kast mot vägg) (8/6kg) (3/2meter)

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 1 repetition split jerk på 90% av din kapacitet. Genomför totalt 4 set. Därefter gör du 1 repetition bänkpress på 90% av din kapacitet. Gör totalt 4 set. Gör dem snyggt och säkert.

Därefter: sätt igång tidtagningen och börja med att göra 30 burpees (utan att nudda underlaget med bröstkorgen). Därefter gör du 50 jumping jacks och sen 25 burpee-bollkast. Du gör alltså en armhävning på bollen, sen hoppar du fram fötterna, plockar upp bollen och kastar den mot en vägg så att den studsar tillbaka till dig och börjar om. Sänk belastningen och avståndet om det angivna är för svårt. Gör allt detta så fort du kan. Glöm inte att notera sluttiden. Sätt fart!

Tilläggsträning: teknikträna Wall ball. Stretcha bröstmuskler och armar (Trick Tutorials Stretchtips).
Jämför med: 111003, 110906 och 110406

Vårt gym är fullt..

- Skriv upp dig på kölistan!

Eller träna med Personlig Tränare

Skriv in tid och/eller belastning i kommentarer »

5 kommentarer till "onsdag 111130"

  • Nils Persson Ljusdal november 30, 2011 kl. 22:01

    ont i armbågen idag, blev rädd att köra tunga jerks. blev 100(fail)-90-90-90. Gick bättre och bättre i alla fall… Bänk: 100-105-105-105. Metcon (30 burpee utan armhävning, 50 jumping jacks, 25 armhävning på 15 kg viktskiva och sedan ground to head anyhow med skivan): 4:11.

  • Tobbe/26/176/73 december 1, 2011 kl. 16:02

    Split Jerk: 75- 75- 75- 75 (fick inte riktigt till det idag…)
    Bänk: 75- 80- 80- 80
    Metcon: 4:32, sista övn. ersättes med sandsäck 12kg (Körde också burpee- ground to overhead anyhow)

  • Simon december 1, 2011 kl. 17:52

    SJ: 50-60-65-70
    Bänkpress: 90-100-92,5-95

    Metcon:4.30

  • Nils M31/184/88 december 14, 2011 kl. 21:11

    Split jerk: 60-70-70-70-80. Tog det lite lugnt.
    Bänkpress: 100-100-95-95-95.
    Metcon: 5:04. Läste fel så det blev 50 Burpees utan armhävning. Körde bollkast upp i tak pga brist på bra vägg.

Kommentera

Click to buy PurePharma Omega 3 and Vitamin D

Nyheter