Live från gymmet

Dagens Pass - måndag 120528

Uppvärmning: Catalyst Athletics standard warm-up

Pass:

Marklyft 1-1-1-1-1 repetitioner på 90-100% av din kapacitet (PR-försök)

Därefter.. ”Diane”

På tid, 21-15-9 reps av:
Marklyft (100/70kg)
Handstående armhävningar

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 1 repetition marklyft på 90-100% av din kapacitet. Genomför ca. 5 set om 1 rep och vila ordentligt mellan dem. Gör dem snyggt! Försök sätta nytt personligt rekord.

Därefter: sätt igång tidtagningen och börja med att göra 21 marklyft (sänk belastning vid behov). Därefter gör du 21 handstående armhävningar (gör dem med avlastning på något sätt om vanliga mot vägg inte går). Det är första varvet. Andra varvet gör du 15 marklyft och 15 handstående armhävningar. Tredje och sista varvet gör du 9 marklyft och 9 handstående armhävningar. Gör allt detta så fort du kan. Sätt fart!

Tilläggsträning: Stretcha underarmarna och bålmusklerna (Trick Tutorials Stretchtips)
Jämför med: 110606 och 120501

Vårt gym är fullt..

- Skriv upp dig på kölistan!

Eller träna med Personlig Tränare

Skriv in tid och/eller belastning i kommentarer »

7 kommentarer till "måndag 120528"

  • Kristofer Ohman maj 28, 2012 kl. 13:11

    Pers på Marklyft i lyft 4!

    160 / 180 / 200 (Miss) / 190 / 180

    WOD: 4:48

  • Kristofer Ohman maj 28, 2012 kl. 13:12

    Pers på Marklyft i lyft 4!

    160 / 180 / 200 (Miss) / 195 / 180

    WOD: 4:48

  • Tobias Johansson maj 28, 2012 kl. 13:57

    snacka om stolt kille den där Kristofer, postar 2 gånger till och med! ;)

    Har väldigt svårt med Diane pga handstand pushups, någon som har ett tips på att bli starkare i övningen?
    Ska jag lära mig kippa ordentligt eller köra strikta? Klarar kanske 4 stycken strikta, och 7 med något som liknar kipping.

    • Kristofer Ohman maj 28, 2012 kl. 14:32

      Haha ditt mongo!
      Jag ÄR skitstolt, förra gången ja körde Diane var det på 8:29!

  • tomas u maj 28, 2012 kl. 19:00

    WOD 10:33

  • Obba maj 28, 2012 kl. 19:03

    2.34 med 100 kg

  • Jacob 70kg maj 29, 2012 kl. 19:14

    100/110/120/130/140
    WOD: 11;43 100kg

Kommentera

Click to buy PurePharma Omega 3 and Vitamin D

Nyheter