måndag 120528

Uppvärmning: Catalyst Athletics standard warm-up

Pass:

Marklyft 1-1-1-1-1 repetitioner på 90-100% av din kapacitet (PR-försök)

Därefter.. ”Diane”

På tid, 21-15-9 reps av:
Marklyft (100/70kg)
Handstående armhävningar

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 1 repetition marklyft på 90-100% av din kapacitet. Genomför ca. 5 set om 1 rep och vila ordentligt mellan dem. Gör dem snyggt! Försök sätta nytt personligt rekord.

Därefter: sätt igång tidtagningen och börja med att göra 21 marklyft (sänk belastning vid behov). Därefter gör du 21 handstående armhävningar (gör dem med avlastning på något sätt om vanliga mot vägg inte går). Det är första varvet. Andra varvet gör du 15 marklyft och 15 handstående armhävningar. Tredje och sista varvet gör du 9 marklyft och 9 handstående armhävningar. Gör allt detta så fort du kan. Sätt fart!

Tilläggsträning: Stretcha underarmarna och bålmusklerna (Trick Tutorials Stretchtips)
Jämför med: 110606 och 120501

Vårt gym är fullt..

- Skriv upp dig på kölistan!

Eller träna med Personlig Tränare

8 comments

  1. Tobias Johansson

    snacka om stolt kille den där Kristofer, postar 2 gånger till och med! ;)

    Har väldigt svårt med Diane pga handstand pushups, någon som har ett tips på att bli starkare i övningen?
    Ska jag lära mig kippa ordentligt eller köra strikta? Klarar kanske 4 stycken strikta, och 7 med något som liknar kipping.

  2. Pingback: måndag 120730 | CrossFit Nordic

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>