måndag 120430

Uppvärmning: Amundson Warm-Up

Pass:

Ringarmhävningar 8-10 reps X 3-4 set (gärna med extra vikt), på 90% av din kapacitet

Därefter.. Tabata something else

Max reps per övning och intervall. 20sek arbete, 10sek vila. 8 intervaller på varje övning innan man går till nästa, 10sek vila mellan övningarna och 10 sek vila i bytet mellan övningar (t.ex. från p-u till armh.)
Följande ordning:
Pull-ups
Armhävningar
Sit-ups
Knäböj
Poäng = totalsumman av alla reps

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 8-10 repetitioner ringarmhävningar (om möjligt med extra vikt). Gör totalt 3-4 set. Håll ringarna på plats i luften. Kan du inte göra dessa med vikt eller som vanligt – gå längre framåt så att du står med längre avstånd mellan ringar och underlag.

Därefter: sätt igång tidtagningen och börja enligt följande… ”Tabata” innebär 20 sekunders jobb och därefter 10 sekunders vila. I det här fallet så utförs denna cykel 8 gånger för Varje övning vilket ger 4 minuters arbete. D.v.s. gör 8 rundor av pull-ups (gör jumping pull-ups om vanliga inte går) och gå efter 10 sek vila vidare med 8 rundor av armhävningar (gör dem på knäna om vanliga inte går), o.s.v.
Glöm inte att hålla koll på klockan och notera antalet repetitioner per övning. Framåt!

Tilläggsträning: Stretcha Höftböjarna.
Jämför med: 111121 och 091105

Vårt gym är fullt..

- Skriv upp dig på kölistan!

Eller träna med Personlig Tränare

12 comments

  1. Mattias

    Bänkpress 3-3-3-3-3 (60-70-75-77,5-80) istället för ringarmhävningar

    Tabata something else: 296

    kunde tyvärr inte riktigt kippa pga kasst räcke =/

  2. Tobias Johansson

    RingAH. 10/10 10/10 10/9 10/9
    WOD: 285
    Blev lite dammig på brallorna vid situpsen, men annars fattar jag inte vad ni snackar om ovan.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>