måndag 120326

Uppvärmning: Catalyst Athletics standard warm-up

Pass: Floor press 3-3-3-3-3-3 repetitioner på 80% av din kapacitet

Därefter..

På tid 4 varv av:
10 Klapparmhävningar(”clapping push-ups” i klippet)
10 Burpee-boxhopp(60/45cm)
40 Double-unders

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 3 repetitioner floor press på 80% av din kapacitet. Genomför totalt 5 set om 3 reps. Gör dem snyggt! Långsamt ned, kort paus med överarmar mot golvet och sen upp. Tummarna runt stången och håll hårt.

Därefter: sätt igång tidtagningen och börja med att göra 10 klapparmhävningar (på knäna om vanliga inte går), sedan 10 burpee-boxhopp (alltså en armhävning framför en box, ett inhopp, ett hopp upp på boxen och stå upp innan du tar dig av – gör dem på knä och med lägre låda vid behov) och därefter 40 double-unders (eller tredubbla mängden singelhopp). Det är första varvet. Gör 4 sådana varv så fort du kan. Gör ditt bästa!

Tilläggsträning: teknikträna Ryckbalans/Snatch balance med lätta vikter och stretcha bröstmusklerna (Trick Tutorials Stretchtips)
Jämför med: 110622 och 110323

Vårt gym är fullt..

- Skriv upp dig på kölistan!

Eller träna med Personlig Tränare

13 comments

  1. Nils m31/184/88

    Fanns ingen ledig skivstång så det blev armhävningar i TRX istället.
    Metcon: 7:47, 65 cm boxhopp.

  2. Thore(Uppsala)

    140-160-160-160-160-140
    Var helt slut i brösten efter detta så min Metcon blev inte så bra. 13:25

  3. Pingback: onsdag 120613 | CrossFit Nordic

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>