måndag 120109

Uppvärmning: Amundson Warm-Up

Pass: Boxhopp 1-1-1-1-1-1-1-1- repetitioner på 90-100% av din kapacitet (PR-försök)

Därefter..

10 varv av:
Inom 45 sek: 4 Hängstyrkestöt (Hängstyrkefrivändning + Push jerk) (60/45kg)
Inom 45 sek: 5 x 10m sprint (whiteboard till ett steg upp på plattformen)
inom 45 sek: max antal Burpees
Poäng = antal varv, under vilka du hann med 4 hängstyrkestöt och 5 sprinter X totalt antal burpees

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 1 repetition boxhopp på 90-100% av din kapacitet. Gör totalt ca. 10 set. Gör dem snyggt. Försök sätta nytt personligt rekord. Pang!

Därefter: sätt igång tidtagningen och börja med att inom 45 sekunder göra 4 hängstyrkestöt (sänk belastning vid behov), därefter gör du inom 45 sekunder 5 stycken 10-meters sprinter. Därefter gör du inom 45 sekunder så många burpees som möjligt. Glöm inte att hålla koll på klockan och att räkna antal reps. Poäng = antal varv, under vilka du hann med 4 hängstyrkestöt och 5 sprinter X totalt antal burpees. Framåt!

Tilläggsträning: teknikträna Hjulning
Jämför med: 110401

Vårt gym är fullt..

- Skriv upp dig på kölistan!

Eller träna med Personlig Tränare

1 comment

  1. Pingback: fredag 120601 | CrossFit Nordic

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>