fredag 120420

Uppvärmning: Catalyst Athletics standard warm-up

Pass:

Handstående och Handstående gång. Teknik och möjligtvis försök till max tid eller max distans.
Ha gärna passare om möjligt. Var beredd att göra en Handstående framåtrullning

Därefter..

På tid, 6 varv, av:
30 sekunder ackumulerad Strikt Handstående mot vägg (så nära som möjligt)
6 Burpee-tuck jump utan armhävning
8 Ringrodd (görs i en ring från raka armar tills händer nuddar bröstkorg)

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, en drygt 15-20 min lång tekniksession med handstående och handstående gång som fokus. Fokusera på att bli bättre på att hålla balans och hitta kroppskontroll. Om du känner dig säker nog så gör några försök till att antingen stå så länge som möjligt eller gå så långt som möjligt.

Därefter: sätt igång tidtagningen och börja med att ackumulera 30 sekunder i handstående mot vägg (dela upp detta om det behövs och gör det med fötterna uppe på en upphöjning vid behov). Därefter gör du 6 burpee tuck jumps och sedan 8 ringrodd (böj benen för avlastning vid behov). Det är första varvet. Gör 6 sådana varv så fort du kan. Glöm inte att notera sluttiden. Fötjäna helgen!

Tilläggsträning: Stretcha Höftböjarna och nacken (Trick Tutorials Stretchtips)
Jämför med: -

Vårt gym är fullt..

- Skriv upp dig på kölistan!

Eller träna med Personlig Tränare

9 comments

  1. Freddan

    Tack för en skit bra sida och riktigt bra pass. Jag skulle önska att nigör dagens pass utskriftsvänliga, så kan man bara printa och ta med till gymmet. trevlig helg

  2. Johan A

    Lite offside, men för ca 2 – 3 veckor sedan bestämde jag mig att det är dags att börja med Crossfit efter ha kört casual gymträning i 1,5 år. Vissa saker klarar jag, medan andra saker är totalt omöjliga då jag inte (tyvärr) stretchat någonting i mina dagar. Jag har alltid haft ett högerknä som inte tillåtit mig att gå ner i squat eller sitta på mina vader. Nu efter ca 3 veckors strech och 10 tuber voltaren gel senare så är inte smärtan lika jobbig längre men kommer inte ner långt i min squatposition utan att ramla bakåt. Måste hålla i mig i något. Efter denna långa novell är frågan helt enkelt: Har ni några tips på övningar som ska stabilisera min core och balans (tror det är där problemet ligger, rätta mig om jag har fel). Är helt enkelt för baktung.

    Tackar för svart och trevlig helg på er!

    Johan
    Crossfittövare nivå 0,2 ;)

  3. Kristofer Ohman

    Satan va detta brände handleder för mig som är en novis på handstående…

    WOD: 9.15 RX’d

  4. Nils m32/184/88

    Teknikdel: check.
    Metcon: 8:31.
    Satte dessutom mina första ringhandstående armhävningar och muscle-ups idag. =)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>