fredag 120120

Uppvärmning: CrossFit Warm-up

Pass: Turkish get-up 1-1-1-1 repetitioner på 90% av din kapacitet

Därefter..

På tid, 500m Rodd, sen 3 varv av:
10 Ringdips
10 Knees to Elbows
10 ”ta sig över låda” (60/45cm) (Utan att fötterna går på sidan av lådan. Båda fötterna ska nudda andra sidan innan man går tillbaka, valfri teknik över)
10 lätta Svingar (20/12kg)
10 Liggande Fällkniv

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 1 repetition turkish get-up på 90% av din kapacitet. Genomför totalt 4 set per sida. Håll balansen och ta det lugnt.

Därefter: sätt igång tidtagningen och börja med att ro 500 meter (har du ingen roddmaskin så löp istället samma sträcka). Därefter gör du 3 varv av: 10 ringdips (eller vanliga dips och avlastat om dessa inte går) och sedan 10 knees to elbows (så högt upp det går i VARJE repetition om du inte når hela vägen upp). Därefter gör du 10 ”ta sig över låda” och sedan 10 lätta svingar (sänk belastning vid behov). Sist men inte minst 10 liggande fällkniv. Det är första varvet. Gör 3 sådan varv så fort du kan. Glöm inte att notera sluttiden. På dem!

Tilläggsträning: stretcha bröstmusklerna (Trick Tutorials Stretchtips) och gå hem :)
Jämför med: 110429

Vårt gym är fullt..

- Skriv upp dig på kölistan!

Eller träna med Personlig Tränare

6 comments

  1. Pingback: onsdag 120314 | CrossFit Nordic

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>