fredag 111230

Uppvärmning: Burgener Warm-Up
Pass: Styrkestöt 1-1-1-1-1 repetitioner på 90-100% av din kapacitet (PR-försök)

Därefter.. ”Grace”

På tid, 30 reps av: Styrkestöt (60/45kg)

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 1 repetition styrkestöt på 90-100% av din kapacitet. Alltså en styrkefrivändning följt av antingen en push jerk eller en split jerk. Försök att sätta nytt personligt rekord. Gör totalt 4 set/försök. Gör dem snyggt!

Därefter: Sätt igång tidtagningen och gör 30 repetitioner styrkestöt (från marken till ovanför huvudet, med raka armar och helt utsträckt kropp) så fort du kan (sänk belastningen vid behov). Hitta ett bra tempo som du kan hålla. Gör dem snyggt.. ingen rund rygg och inga ”reverse curls”. Framåt!

Tilläggsträning: Rygg och höftextensioner med vikt 8-8 reps, 90%. Stretcha ländryggen och nacken (Trick Tutorials Stretchtips)
Jämför med: 110909

2011 är snart över. Vi ser fram emot 2012.

GOTT NYTT ÅR!

8 comments

  1. oskar

    50 kg
    5.46. Har bara kört cf i ett par dagar, känns som att de finns
    mycket kvar att lära vad gäller teknik.. Svinkul är de iaf!! :-)

  2. Pingback: tisdag 120605 | CrossFit Nordic

  3. Pingback: fredag 120803 | CrossFit Nordic

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>