Live från gymmet

Dagens Pass - fredag 111028

Uppvärmning: Catalyst Athletics standard warm-up
Pass: Bänkpress 5-5-5-5-5 repetitioner på 90% av din kapacitet

Därefter..

På tid, 500m Rodd. Sen 8-7-6-5-4-3-2-1 reps av:
Klapparmhävningar (”clapping push-ups” i klippet)
lätta Svingar (20/12kg)
Double-unders

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 5 repetitioner bänkpress på 90% av din kapacitet. Genomför totalt 5 set om 5 reps. Ha aldrig viktlås på stången när du kör bänkpress. Ha om möjligt passare som står redo om du inte lyckas få upp stången.

Därefter: Sätt igång tidtagningen och börja med att ro 500 meter (eller löp samma sträcka). Därefter börjar du med att göra 8 klapparmhävningar och sen 8 lätta svingar (sänk hellre till för lätta vikter här) och därefter 8 double-unders (alternativt dubbla mängden singelhopp). Det är första varvet. Andra varvet så gör du 7 repetitioner av varje övning. Nästa varv så gör du 6 reps av varje. Fortsätt så tills du sista varvet gör 1 repetition av varje övning. Gör rodden och sedan alla dessa varv så fort du kan. Glöm inte att notera sluttiden. Framåt!

Tilläggsträning: Stretcha bröstmusklerna och axlarnas framsidor (Trick Tutorials Stretchtips).
Jämför med: 110707

Vårat gym är fullt!

- SKRIV UPP DIG PÅ KÖLISTAN

Ha en underbar helg!

Skriv in tid och/eller belastning i kommentarer »

5 kommentarer till "fredag 111028"

  • Simon Olsson oktober 27, 2011 kl. 20:18

    Kronlyft istället för marklyft 160-170-190-200
    wod: 5.37

  • Simon Olsson oktober 27, 2011 kl. 20:20

    Fel dag, skulle posta i torsdagen!

  • Nils Persson Ljusdal oktober 28, 2011 kl. 18:41

    Bänk 90 kg (körde lätt utan passning) metcon 50 sdhp med skivstång, 22,5 kg hantel: 5:05.

  • Bengt oktober 30, 2011 kl. 10:09

    någon bra crossfit app till mobilen?

  • Marcus 186/84/34 november 16, 2011 kl. 07:04

    Bp: 70-80-80-75-75

    Metcon. 10:00
    Första passet efter förkyln.

Kommentera

Click to buy PurePharma Omega 3 and Vitamin D

Nyheter