fredag 111028

Uppvärmning: Catalyst Athletics standard warm-up
Pass: Bänkpress 5-5-5-5-5 repetitioner på 90% av din kapacitet

Därefter..

På tid, 500m Rodd. Sen 8-7-6-5-4-3-2-1 reps av:
Klapparmhävningar (”clapping push-ups” i klippet)
lätta Svingar (20/12kg)
Double-unders

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 5 repetitioner bänkpress på 90% av din kapacitet. Genomför totalt 5 set om 5 reps. Ha aldrig viktlås på stången när du kör bänkpress. Ha om möjligt passare som står redo om du inte lyckas få upp stången.

Därefter: Sätt igång tidtagningen och börja med att ro 500 meter (eller löp samma sträcka). Därefter börjar du med att göra 8 klapparmhävningar och sen 8 lätta svingar (sänk hellre till för lätta vikter här) och därefter 8 double-unders (alternativt dubbla mängden singelhopp). Det är första varvet. Andra varvet så gör du 7 repetitioner av varje övning. Nästa varv så gör du 6 reps av varje. Fortsätt så tills du sista varvet gör 1 repetition av varje övning. Gör rodden och sedan alla dessa varv så fort du kan. Glöm inte att notera sluttiden. Framåt!

Tilläggsträning: Stretcha bröstmusklerna och axlarnas framsidor (Trick Tutorials Stretchtips).
Jämför med: 110707

Vårat gym är fullt!

- SKRIV UPP DIG PÅ KÖLISTAN

Ha en underbar helg!

5 comments

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>