fredag 110909

Uppvärmning: Burgener Warm-Up
Pass: Styrkestöt 1-1-1-1-1 repetitioner på 90-100% av din kapacitet (PR-försök)

Därefter.. ”Grace”

På tid, 30 reps av: Styrkestöt (60/45kg)

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 1 repetition styrkestöt på 90-100% av din kapacitet. Alltså en styrkefrivändning följt av antingen en push jerk eller en split jerk. Försök att sätta nytt personligt rekord. Gör totalt 4 set/försök. Gör dem snyggt!

Därefter: Sätt igång tidtagningen och gör 30 repetitioner styrkestöt (från marken till ovanför huvudet, med raka armar och helt utsträckt kropp) så fort du kan (sänk belastningen vid behov). Hitta ett bra tempo som du kan hålla. Gör dem snyggt.. ingen rund rygg och inga ”reverse curls”. Framåt!

Tilläggsträning: Rygg och höftextensioner med vikt 8-8 reps, 90%. Stretcha ländryggen och nacken (Trick Tutorials Stretchtips)
Jämför med: 110809 och 110613

Gymmet är fullt!

- SKRIV UPP DIG PÅ KÖLISTAN

7 comments

  1. Pingback: måndag 111107 | CrossFit Nordic

  2. Pingback: fredag 111230 | CrossFit Nordic

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>