fredag 110527

Uppvärmning: Catalyst Athletics standard warm-up

Pass: Muscle-upövergångar 90-100% X 3 (alltså bara från hängande och upp över ringarna utan att pressa upp)

Därefter.. ”Fran”
På tid, 21-15-9 reps av:
Thrusters (40/25kg)
Pull-ups

Utförande: genomför, efter en noggrann uppvärmning, 90% av det antal muscle-upövergångar du klarar av. Gör totalt 3 set och försök sätta nytt personligt rekord. Kan du inte göra dem som vanligt så avlasta dem på något sätt.

Därefter: sätt igång tidtagningen och börja med att göra 21 Thrusters (sänk belastning vid behov). Därefter gör du 21 pull-ups (gör jumping pull-ups om vanliga inte går). Det är första varvet. Andra varvet gör du 15 thrusters och 15 pull-ups. Tredje och sista varvet så gör du 9 thrusters och 9 pull-ups. Klart! Glöm inte att notera sluttiden! Framåt!

Tilläggsträning: Gå hem och var nöjd
Jämför med: 110302 och 110117

Gymmet är fullt!

- SKRIV UPP DIG PÅ KÖLISTAN

Sov mycket i helgen!

7 comments

  1. Nils M31/184/88

    Fran: 5:45.
    Första gången jag körde detta passet. Såriga händer och ömma muskler efter veckans träning. Har nog ganska stor förbättringspotential på denna.

  2. R M/23/183/88

    Fran: 06:42
    inte alls nöjd, förutom att jag genomförde. Men om jag får skylla på något så var helgen inte optimal ur varken vilo eller näringssynpunkt.

  3. Jessica C

    Gick helt fantastiskt bra. En sån dag man känner att det inte finns någon begränsning.. Metcon 3:25.

  4. Pingback: onsdag 110727 | CrossFit Nordic

  5. Pingback: torsdag 120426 | CrossFit Nordic

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>