Eurosport Sänder CrossFit – ”The Box” Start 14e April

Reebok sluter avtal med Eurosport inför 2012 års Reebok Crossfit Fitness Championship

Eurosport är exklusiv sändnings- och online-mediapartner för fitness-tävlingar
Stockholm, 5/4. Idag går Reebok ut med nyheten om att man har slutit ett exklusivt partneravtal med Eurosport. Avtalet innebär att Eurosport kommer att sända ”The 2012 Reebok CrossFit Fitness Championships”, en tävling där kondition och uthållighet testas genom en serie CrossFit-övningar. Deltagarna, som är på olika nivåer och har olika färdigheter, kommer att sättas på prov genom att använda CrossFit®, styrke- och konditionsprogrammet som har utformats för att hjälpa människor att komma i form.

Kommentar Nordic: Eurosport kommer att finnas på plats på tävlingen RCFFC Nordic i Stockholm, Sätrahallen den 8-9 september!

Eurosport kommer att sända 18 avsnitt av programmet ”The Box”, vilket syftar på det namn CrossFit-utövare kallar deras gym – ”a box”. Det första avsnittet av ”The Box” sänds lördagen den 14 april. I programmet får tittarna följa CrossFit-tävlingar i följande länder: Sverige, Storbritannien, Spanien, Frankrike, Italien, Tyskland och Ryssland. ”The Box” kommer att sändas varje vecka på lördagsmorgnar, med repriser i veckan som följer.

Kommentar Nordic: De har varit och filmar hos oss i gymmet i Stockholm så håll utkik efter oss i kommande program!

Som ett komplement finns thebox.eurosport.com, en dedikerad hemsida med information om hur man gör för att delta i ”The 2012 Reebok CrossFit Fitness Championships”, en evenemangskalender, ett sändningschema för ”The Box” samt allmän info om CrossFit.

Samarbetet med Eurosport sammanfaller med att Reebok tar företagets fitnessambitioner till en global nivå med marknadskampanjen ”The Sport of Fitness Has Arrived”, som kretsar kring CrossFit. Med kampanjen siktar Reebok och CrossFit på att förändra sättet människor uppfattar, definierar och upplever fitness, och visa på att CrossFit innehåller allt människor älskar med idrott. Utifrån CrossFit-metoden, kommer kampanjen presentera en idrott som handlar om gemenskap, tävling och kamratskap – och som ger häpnadsväckande resultat.

”Det faktum att Europas ledande sportkanal dokumenterar och sänder ”The 2012 Reebok CrossFit Fitness Championships” pekar på att sättet folk uppfattar och definierar fitness förändras”, säger Katrin Ley, Brand Director på Reebok. ”Genom ‘The 2012 Reebok CrossFit Fitness Championships’ kommer många människor att kunna uppleva CrossFit – fitness som sport – oavsett om de deltar i tävlingarna eller tittar på dem på tv eller online. Vi tror att CrossFit kan vara lika spännande som vilken annan sport som helst tack vare det otroliga kamratskapet, tävlingskänslan och all glädje den skapar. Vi upplever just nu ett fantastiskt idrottsår med många stora sportevenemang. ‘The 2012 Reebok CrossFit Fitness Championships’ är en lättillgänglig tävling öppen för alla fitness- entusiaster i hela Europa.”

Heather Bowler, global kommunikationschef på Eurosport, säger: ”Vi är väldigt glada över den här möjligheten att hjälpa Reebok att promota fitness i hela Europa genom CrossFit. Veckoprogrammet ”The Box” kommer att utgöra fascinerande och inspirerande tv, när vi visar upp både CrossFit och idrottarnas väg in i sporten. Partnerskapet visar på vår förmåga att leverera en helt integrerad tv- och online-lösning för globala varumärken, något som utöver att nå en publik på 62 miljoner tv-tittare även engagerar europeiska idrottsfans på hela kontinenten.”

4 comments

  1. Pingback: CrossFitmorgon | RL Fitness

  2. Pingback: Uppsalaträning | Livet är härligt

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>